Hi! Welkom bij www.womenintouch.nl

Home » @byfleurrprins.nl » WEEKDAGBOEK » #2 Weekdagboek. In tijden van hectiek ontspanning blijven zoeken

#2 Weekdagboek. In tijden van hectiek ontspanning blijven zoeken

Gepubliceerd op 27 juni 2020 om 11:25

GOODMORNING ! Welkom bij een nieuwe blog. Vandaag is het zaterdag ( en zit ik in week 4/4 van mijn schooltentamens ) en tel ik de dagen naar vakantie af. Sport, vrienden en natuur ( buiten zijn ) geven mij de rust en ontspanning om bij mijzelf te blijven. En ook vooral niet door te draaien in to do lijstjes, dingen moeten en teveel willen. We noemen het allemaal balans. Soms betekend dit 3-4 keer in de week sporten i.p.v. 5-6 keer en even nee moeten zeggen tegen ‘ leukere ‘ dingen ( maar ook nog vaak zat ja durven zeggen ). De balans hierin zoeken is soms lastig, omdat we allemaal zoveel mogelijk ballen in de lucht willen houden. Maar is het allemaal mogelijk? Daarom een week blog over mijn week. Mijn tips voor andere ( drukke studenten ) en het prioriteren van taken. Fijne zaterdag!

Studie… !

Afgelopen week stonden er bij mij 3 tentamens op de planning: druk, druk, druk. Een beetje (gezonde) stress was er en dan wel en wat was het een uitdaging: studeren met warme temperaturen. Het was warm, benauwd en de druk om te studeren was er. Maar hoe zoek je dan een juiste balans? Wat voor mij enorm werkt in tijden als deze is pauzes zoeken. Kleine momentjes wanneer je even voor jezelf kiest. Voorbeelden vanuit mij zijn dan:

  • Ietsje langer genieten van je ochtend ( vroeger opstaan met warmte temperaturen ).
  • Tijdsblokken maken dat je werkt en niet werkt ( zowel studie als werk gerelateerd ).
  • Leuke dingen inplannen. Bijvoorbeeld een drankje doen, samen sporten of gewoon even een leuk film avondje.
  • Lijstjes maken. Waardoor structuur duidelijk wordt en JIJ zelf weet waar je aan toe bent.

Sport en drukte combineren?

Naast studeren vind ik sport enorm belangrijk. Sport zorgt voor mij voor rust, creativiteit en als uitlaatklep ( en een hoop aanmaak van endorfines: gelukshormoon). Waardoor het even ik en mijn lichaam is. Daarom koos ik afgelopen dinsdag voor een tocht rondom de Ijzeren  man ( bij Vught ) van 62 kilometer. En liep donderdagochtend bewust om 7:30 al mijn rondje van 5 kilometer. Van maandag tot vrijdag komen mijn beweegmomentjes dus maar op 2 ( intensieve ) momenten. Maar zorg ik wel dat ik elke dag minimaal de 30 minuten aan tik. Of terwijl: ik beweeg genoeg. Al haal ik meer voldoening uit een echt zweet moment ( niet zo moeilijk in temperaturen als deze ). Baal ik er dan van dat ik er niet meer uit kon halen? Een beetje. Maar is het dan maar zoals het? JA. Voor aankomend weekend betekent dit een klein rondje op de wielrenfiets, misschien wat yoga en that’s it gericht op mijn beweegmomentjes. Totaal kom ik dan op zo’n 4 sportmomenten. En dit is goed.

Ontspanning.

Naast sport en studie vind ik ontspannen heel belangrijk. Zoals bovenstaande tips doe ik dit dus op verschillende manieren. Maar vooral andere mensen geven mij de ontspanning en rust om even los te komen van alles. Dit betekend spelletjesavonden, een avondje met vriendinnen of gewoon even een middagje kletsen. Ik zie mijzelf als redelijk extrovert en daarom laad ik ook gedeeltelijk op BIJ mensen. Waardoor ik nieuwe energie ontwikkel en hierdoor de volgende dag energieker en meer voldaan voel. Een ander ontspanningsmomentje is lekker eten bereiden. Denk aan een lekkere lunch ( waar je dan tijd in stopt: genietmomentje ) of een verse fruit/groente shake waardoor je meer vitamientjes binnen krijgt en zo ook nog eens gezond bezig bent.  

 

 

Even een blog over hectiek, rust vinden bij jezelf en jezelf ook leuke dingen toezeggen. Waardoor het allemaal niet te streng wordt en je toch op een ‘ontspannen’ en ‘leuke’ week kunt terug kijken. Hoe ga jij hier mee om? Fijn weekend.

Liefs,

Fleur


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.