Hi! Welkom bij www.womenintouch.nl

Home » BLOGS » Body& mind » balans » Waarom eet ik wel of geen eiwitten, hoeveel train ik momenteel & mijn mening over Binkyprotein.nl

Waarom eet ik wel of geen eiwitten, hoeveel train ik momenteel & mijn mening over Binkyprotein.nl

Gepubliceerd op 8 april 2020 om 10:32

Waarom gebruikt iemand eiwitten, wat zijn de effecten ervan en waarom is het ineens een van de grootste trends in de sportwereld. Je wordt er van alle kanten mee omver gegooid. Eiwitten zijn goed voor je, eiwitten zijn belangrijk voor spierherstel, je spieren worden er groter van en dit willen we ook toch? Zo snel mogelijk resultaat boeken, een strak lichaam en veel spiermassa? Of zijn eiwitten minder belangrijk? Mijn mening over eiwitten is dubbel. Persoonlijk geloof ik in de pure aard van voeding. Dit betekend dus ‘’clean’’ eten, voldoende groentes, van elke schijf plaats iets elke dag en eiwitten dus niet gebruiken als vervanger maar als toevoeging. Ik gebruik wel eens een eiwit-shake maar het is geen onderdeel van mijn voedingspatroon. Wanneer je mij persoonlijk kent of al langere tijd volgt weet je dat ik enorm een voorstander ben van balans. En dus genieten en goed sporten een belangrijke combinatie vind. Ik ben zelf niet heel lang, sport wel veel en eet ook ‘’ standaard’’. Ik volg dus geen bepaald patroon en meet mijn voedingshoeveelheden niet af. In aankomende blog ga ik het daarom hebben over mijn eiwit verbruik, mijn mening  erover, hoe ik dit combineer met mijn trainingen & vertel iets over mijn samenwerking met met @BinkyProtein!

Mijn sportroutine en frequentie

Momenteel train ik meer dan voorheen. Ik heb meer tijd door deze bijzondere periode en merk dat ik strakker in mijn vel zit. Ik heb meer rust en gebruik mijn tijd daarom om efficiënter te trainen. Maar ook in mijn trainingsschema zit een verandering. Nu volg ik geen precies trainingsschema maar trainde voorheen wel meer op kracht, dit betekend dus minder lopen voorheen. Ongeveer vanaf januari 2020 ben ik gestopt met zwaardere gewichten en ben mij meer gaan focussen op het hardlopen. Dit betekend minimaal 3 looptrainingen per week met een minimale trainingsomvang  van 40 kilometer en maximaal 55km. Dit betekend een verandering van trainingsintensiteit en dus ook meer kans op blessures. Even oppassen dus… ! Mijn focus gericht op kracht ligt dus momenteel meer op core en stabiliteit. Waarbij ik ook sprongvormpjes toepas voor de schokdemping op mijn gewrichten. En mijn trainingsfrequentie op ongeveer 5 dagen per week ligt!

Een voorbeeld kan er als volgt uit zien!

  • Maandag Core / stabiliteit training
  • Dinsdag Loopje 5km
  • Woensdag rustdag
  • Donderdag Loopje 10km
  • Vrijdag Krachttraining laag gewicht
  • Zaterdag rustdag
  • Zondag Duurloop > 14km

Lichaamsverandering

Mijn lichaam maakt dus meer kilometers. Dit heeft effect op mijn gewrichten/spieren/pezen. Waarbij mijn pezen minder van verandering houden en dit dus ook oppassen is. Maar ik ook aan mijn lichaam merk dat ik meer train en dus gemakkelijker afval en meer kan eten in die zin. Ik probeer ‘’ gewoon ‘’ te eten waarbij ik let op voldoende vocht, koolhydraten en vitamines. Vanaf eind maart ben ik begonnen met het slikken van Omega-3 waarbij ik mijn omega-3 index ga ophogen naar minimaal 8% in de aankomende 3 maanden. Maar ben daarnaast ook weer begonnen met het slikken van vitamine C voor en betere weerstand. Maar ook slaap en voldoende rust een toevoeging zijn! Ik probeer dus per nacht minimaal 7 uur te maken en gun mijn lichaam ook voldoende hersteltijd. Waardoor ik de kans op blessures zo klein mogelijk probeer te houden.

Eiwitten en ik

Met mijn voedingspatroon kom ik gemakkelijk aan mijn eiwitgehalte. Ik eet op zijn tijd een bakje kwark, ik drink veel melk en eet ook voldoende producten waarin ei in zit verwerkt. En eet om de zoveel dagen wel eens een lekker eiwitreepje. Ik drink dus soms wel eens een eiwitshake maar het is geen standaard product in mijn dagelijkse voedingspatroon. Ik neem dus met regelmaat een shake of reep welke ik als aanvuller neem op mijn voedingspatroon / drukke dagen wanneer ik net wat extra’s nodig heb. Een eiwitshake geeft mij namelijk een verzadigd gevoel waardoor ik net wat langer door kan gaan. En meer energie heb. Dit betekend dus soms een schepje, maar soms ook niet!

BinkyProtein

Een tijdje terug werd ik benaderd of ik het product van BinkyProtein wilde gebruiken. Een Pure Whey Isolaat met een eiwitgehalte van 85.5% en na het weghalen van vocht 81%! Dit betekend dus 81G per 100G. BinkyProtein is een product gericht op het maximale uit jezelf halen waarbij zij ervan overtuigt zijn dat elke dag een training betekend voldoende eiwitherstel  op 1. Waarbij een eiwitshake per dag dus mag. En zij dus zeggen: ‘’ Je moet zelf kunnen bepalen wat er in je dagelijkse shake zit ‘’. Persoonlijk ben ik dus niet bezig met het opbouwen van meer spiermassa maar ben ik meer geïnteresseerd in het spierherstel vermogen door de eiwitten! Waarbij ik dus af en toe die shake gebruik als toevoeging.

What is in it?

De productinformatie van de BinkyProtein is dus als volgt:

  • Melk proteïne ( wei proteïne Isolaat )
  • Zonnebloem lecticine
  • Calciumfosfaat
  • Product is geschikt voor ( lactose ) à vegetariërs!

Aanbeveling in gebruik van BinkyProtein:  Mix 2 scoops met 250 ml van je favoriete drank. Voeg vervolgens vers fruit of flavour drops toe van BinkyProtein zelf en shaken maar! Zelf ben ik heel persoonlijk naar de shake van BinkyProtein en zal hier binnenkort een leuke post over doen, waarbij ik mijn mening deel ! Nu ben ik wel benieuwd of jij makkelijk aan je eiwitten komt of dat jij meer van het af en toe gebruiken van een eiwitshake bent? Let me know.

 

Liefs,

Fleur

 

Via mijn recept: Banana Berries Protein Pancakes zie je wat voor iets ook mogelijk is met eiwitten!


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.