Hi! Welkom bij www.womenintouch.nl

Home » BLOGS » Body& mind » balans » Structuur brengen in je dagen - Crissy Vos

Structuur brengen in je dagen - Crissy Vos

Gepubliceerd op 8 juni 2020 om 17:27

Hallo! Ik ben Crissy, één van de bloggers bij Fleur. Voor mijn eerste maandelijks blog neem ik jullie mee in mijn leventje. En iedereen kent het wel, soms is het zoeken naar een fijne planning, balans en tijd. Sinds vijf jaar ben ik werkzaam op het speciaal basisonderwijs. Daar ben ik fulltime juf van een super leuke klas met kids. Allemaal even leuk en bijzonder, maar ze hebben wel de juiste hulp, benadering en begeleiding nodig. Naast het fulltime werken, heb ik ook nog een grote passie voor sport, ben ik graag sociaal in de weer met vriendinnen en vrienden en moet het huishouden natuurlijk ook gedaan worden. Zeker in deze tijd is het opnieuw zoeken naar een fijn ritme.

‘Je batterij moet worden opgeladen’

Structuur is fijn. 

Niet alleen mijn kinderen op school vinden een structuur fijn, ik merk dat ik het ook erg prettig vind. Mijn dagen nu voor de klas zijn druk en anders, omdat er ook van ons leerkrachten nu een andere manier van werken gevraagd wordt. Niet erg, want iedereen moet zich aanpassen. Om toch alle leuke en sportieve dingen te kunnen, maak ik samen met mijn vriend vaak op zondagavond of maandag een planning. Die planning is trouwens niet heilig, want soms is luisteren naar je lichaam toch echt belangrijker.

Druk en toch tijd maken. 

Met twee fulltimers thuis die graag sporten, is het soms even druk. Door de weeks proberen we het meeste te doen, zodat we in het weekend ook gewoon eens lekker niks hebben.

maandag. De maandag is eigenlijk altijd een rustdag, heerlijk een avondje samen op de bank.

dinsdag. Op dinsdag proberen we vaak twee trainingen te doen, een krachttraining en een intervaltraining. Twee keer in de week gaat onze wekker vroeg, zodat we voor het werk al de krachttraining kunnen doen. Dat betekent om 6.00 starten, want ik ben altijd graag om 8.00 op school. Soms lukt het opstaan niet altijd als ik heel eerlijk ben, maar tot nu toe gaat het redelijk. Uitstellen doen we alleen als het echt kan.

woensdag. Op woensdag staat er vaak een duurloopje op de planning, van een uurtje. Soms doen we dit vroeg in de ochtend, of in de avond. Als ik niet in de avond loop, dan stap ik vaak die avond nog op de fiets met een vriendin of de dag erna.

donderdag. De donderdag is voor krachttraining en/of fietsen als ik woensdag niet fiets. Fietsen is wel een extraatje, want ik ga echt alleen met mooi weer fietsen.

vrijdagen. De vrijdag is onze reserve dag. Dat klinkt misschien stom, maar dan kunnen we altijd gedurende de week nog iets schuiven. Was ik echt heel moe na een werkdag en kon ik een ochtend niet vroeg uit bed, of was het erg warm voor een pittige training? Dan hebben we nog een dagje waarop het kan.

Weekend. Het weekend bestaat vaak uit twee looptrainingen; tempo minuutjes op de zaterdag en op zondag een gezellige, rustige duurloop die we samen doen. In het weekend is er niet alleen tijd voor sport, maar moeten we ook tijd maken voor het huishouden. Dat doen we inmiddels slim. Terwijl mijn vriend de boodschappen doet, zet ik de was aan en poets ik het huisje. Zo zijn we lekker snel klaar en hebben we nog tijd voor elkaar en voor leuke dingen met anderen.

Waarom soms een avondje Netflix ook lekker is. 

Een beetje een planning werkt voor mij heel erg fijn, omdat ik mijn planning ook rekening houd met eventuele wisselingen en rustmomentjes. Want ook gewoon lekker op de bank ploffen met een kop thee en met Netflix is ook erg belangrijk. Zoals mijn trainer zegt; ‘je batterij moet worden opgeladen’. Hoe doen jullie dat met alle trainingen, werk/studie en alle andere verplichtingen? Ik ben benieuwd!


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.