Hi! Welkom bij www.womenintouch.nl

Home » BLOGS » Sport » Fitness » Fitness volhouden op een leuke manier. Hoe hou ik het vol?

Fitness volhouden op een leuke manier. Hoe hou ik het vol?

Gepubliceerd op 2 augustus 2020 om 09:13

Hii! Leuk dat je weer een kijkje neemt op mijn blog. Vandaag een blog gericht op de sportschool en populaire sport: fitness. Zoals vele van jullie weten heb ik mijn fitness trainer papieren, geef ik les in de sportschool en gaat mijn hart sneller kloppen ( ook in rust ) door beweging. Ik noem mezelf dan maar een tikkeltje sportverslaafd maar wel op een gezonde/leuke manier. Maar hoe ga JIJ dit ook LEUK vinden en volhouden. Waardoor de drempel niet hoog blijft en je het doet ter ontspanning? Dit onderwerp heb ik al meerdere keren proberen aan te kaarten en doe ik dit keer weer. Ben je al omgekocht of zit je nog in de beginfase. Bij deze een blog over fitness en het leuk vinden. Lees je even mee?

MOTIVATIE HULP.

Schrijf je in.

Uh…. Logisch Fleur. Maar wel echt stap 1 om te starten. Nu is een sportschool ten eerst niet essentieel om te kunnen sporten ( dit kan ook thuis ). Maar wel handig als je geen materialen hebt, de sportschool jou toch iets meer motiveert en je echt in zomer 2021 die sixpack wil creëren/onderhouden. Wat vaak mogelijk is, is vergelijken. Volg een aantal groepslessen, probeer het sporten een keer uit en kijk welke sportschool jou het leukst/beste lijkt. Zoek een sportschool waar de sfeer jou toejuicht om te komen en je het ook ( misschien ) leuk gaat vinden. Vind je het eng om te beginnen. Vraag dan een instructeur om hulp, deze zijn er juist om JOU te helpen.

Kijk naar het aanbod.

Een sportschool ( fitness ) kan gericht zijn op puur gesloten trainen maar bied vaak ook verschillende lessen aan. denk hierbij aan lessen als yoga, bootcamp, 1 op 1 ( personal training ), crossfit, hardlooptrainingen, power, x-core en meer. Want puur oppompen in de sportschool maakt niet iedereen even blij en ervaren sommige als ‘’ saai ‘’. Dit hoeft natuurlijk niet je ding te zijn en daarom is een breed aanbod handig om uit te zoeken wat je echt wil.  

Maak afspraken met jezelf.

Ben je van plan te gaan starten met sport maar lukt het niet een houvast te hebben. Zoek dan een structuur die jou helpt dit WEL vol te houden. Denk aan een planner die jezelf kunt afvinken achteraf, zoek een maatje die jou mee over die drempel neemt of ga op zoek naar een personal trainer die ook echt verwacht dat je ergens bent op een bepaalt tijdstip. Ben streng voor jezelf als je doelen wil bereiken maar zoek daarin wel een juiste balans. Wil je afvallen, ga jezelf dan niet alles ontzeggen. Maar zorg ook nog voor voldoende beloningen waardoor jij je goed voelt en toch regels maakt. Volg daarnaast mensen die jou motivatie geven, zoek een leuke sportoutfit uit en beloon jezelf dus eens per maand met een leuk sporttopje/broekje waardoor je je ook goed voelt ( lekker in je vel: letterlijk).

FITNESS EN FOUTEN.

Beginnersfoutjes.

Je kent ze allemaal vast. De beginnersfouten: verkeerde kleding, overtraining, extreme spierpijn ( niet een fout maar wel logisch als beginner ), een verkeerde uitvoering ( minder goed voor je lichaam ), diëten die uiteindelijk toch in de soep vallen of de beginnersmotivatie die na 6 weken wegzakt waardoor je eerder sponsor bent dan daadwerkelijk lid. We kennen een van de opgenoemde voorbeelden vast allemaal. Maar wat kun je er nu aan doen? Gericht op houding is hulp vragen een belangrijke ( niet direct makkelijke ) tip. Vraag iemand mee te kijken, bijvoorbeeld bij een deadlift uitvoering. Waardoor je een oefening direct goed aanleert en je zelf niet fout iets aanleert en het achteraf hartstikke fout blijkt te zijn. Gericht op overtraining en spierpijn is een aangepast trainingsschema handig. Waardoor je begint op JOUW niveau en niet met een gevorderde sporter mee wil trainen in het zelfde tempo. Zoek jouw temp en accepteer dit. Je komt er door te leren in tijd. Motivatie is een veelvoorkomend probleem. Veel mensen  vinden het moeilijk motivatie vast te houden en zijn hierdoor snel minder gemotiveerd. Lees daarom het stukje: maak afspraken met jezelf goed. En probeer dit ook vol te houden: YOU CAN DO IT.

 

Bij deze een blog over fitness, beginnersfouten en motivatie vast houden. Je kunt zelf meer dan je denkt. ben vooral trots als het lukt en zie een keer overslaan niet als zwak. Iedereen heeft wel eens niet zijn/haar dag dus laat dat dan ook zo zijn. Iedereen is anders en sport dus ook anders. Volg je eigen tempo, ritme en hou vooral vertrouwen.

Liefs,

Fleur


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.