Hi! Welkom bij www.womenintouch.nl

Home » BLOGS » Sport » Running » Sportdagboekje - Maart 2020: ‘’ Hoe combineer ik een drukke planning met toch WEL sporten? ‘’.

Sportdagboekje - Maart 2020: ‘’ Hoe combineer ik een drukke planning met toch WEL sporten? ‘’.

Gepubliceerd op 8 maart 2020 om 17:12

Afgelopen week had ik het een en ander op de planning. Een tentamenweek begint weer binnenkort,  carnaval is het land weer uit, het weekend stond deze week vol feestjes gepland en mijn lichaam was nog niet volledig herstellende van een verkoudheidje na carnaval! Genoeg smoesjes om te zeggen dat er geen tijd is voor sport. Want ik heb het ‘’ te druk ‘’. Persoonlijk vind ik dit niet eerlijk want net zoals uitslapen, een Netflix serie of toch nog even doorwerken/studeren kan altijd een reden zijn om sport te cancelen. Afgelopen week had ik het ook druk, maar laat ik aan de hand van dit sportdagboekje zien hoe ik dit combineer met een druk/sociaal studentenleven! Met minimaal 4 work-outs per week! Vond je dit leuk, dan hoor ik dit graag ( PS: lees de laatste zin van deze blog vooral).

in de praktijk

Maandag - Rustdag

Afgelopen maandag stond werk in de avond op de planning, een lesdag hoorde hier ook bij en ook wat studie-uren. Carnaval is net voorbij en door 6 dagen het leven te vieren ( Carnaval in Brabant) reageert mijn lichaam hier altijd toch even op. Voldoende redenen dan om te kunnen zeggen: ‘’ ik sla even over ‘’. Ik koos daarom voor een rustdag. Waarbij ik wel 1 uur training gaf aan een groep gemotiveerde deelnemers!

 

Dinsdag - Hardlopen 10K

10K run. Afgelopen dinsdag liep ik een klein duurloopje van 10 kilometer. Een lekkere ronde om even tussen alle bezigheid het hoofd te legen en toch even energie op een fijne manier te uiten. Even die oordoppen in, hardloop schoenen aan en gas erop. In de avond zocht ik even het terras op!

 

Woensdag - Rustdag

Een dag vol afspraken, activiteiten, deadlines en nog teveel spierpijn/ vermoeidheid in het lichaam. Rust is de key to succes zeggen we dan maar. Daarom koos ik voor een rustdag.

 

Donderdag - Hardlopen 5K

Donderdag was weer een volle dag in de boeken maar hierbij is de afweging balans van belang. Ik was moe na een volle dag concentratie maar merk dan toch, dat even actief bezig zijn een boost geeft aan je lichaam. ‘’ Je koppie legen ‘’ noemen we het dan maar. Maar zelf ervaar ik dit ook zo. Het geeft mij energie even actief bezig te zijn en dit merk ik ook aan mijn lichaam. Het regende hard, maar dit mocht geen reden zijn de deur niet te verlaten…!

 

Vrijdag - Rustdag

Een planning waarbij school, werk en een leuk avondje met vrienden behoorde. Zelf baal ik er dan van niet te kunnen trainen. Maar realiseer ook dat je soms een prioriteit moet stellen. Zelf kan ik mezelf dan wel opleggen toch tussendoor ‘’ snel, snel ‘’ te trainen. Maar besef ook dat je hierdoor je lichaam meer uitput ( en jezelf mentaal teveel druk oplegt).

 

Zaterdag - Hardlopen 16K

Op zaterdag bestond mijn dag uit een verjaardag wat betekend taart en wijn ( ja, ik drink soms een lekker wijntje!). Het zonnetje scheen volop al in de morgen en ik had tijd. Tijd die ik ook aan andere dingen kon besteden, maar ik deze kans ook niet voorbij liet schieten. Namelijk een duurloop. Eentje van 16 kilometer. Momenteel ben ik aan het trainen voor de halve marathon van Helmond op 19 april 2020! Opbouwen, kilometers maken en vooral een fijn tempo vinden vind ik een fijne voorbereiding/training. De wind zat in de rug, de zon scheen fel en het windje wapperde ook nog eens lekker door mijn haar. Het tempo was rond de 12km/u en in een tijd van 1 uur 20 liep ik daarmee een heerlijke 16 kilometer! Mijn zusje was hierbij support door mee te skeeleren, meteen iedereen actief!

Zondag - Krachttraining BBB

Een beetje stabiliteit, kracht en buikspieren zijn natuurlijk niet onbelangrijk! Daarom dook ik nog even driekwartier de gym in, waarbij ik wat BBB oefeningen deed. My favorite training! Of terwijl: billen, benen, buik! Stabiliteit ( functional training) probeer ik de laatste tijd ook veel te trainen. Gericht op mijn balans/coördinatie voor hardlopen waardoor ik stabieler loop. Thinking forwards zeg ik dan !

 

Together 

Bij deze een sportdagboekje van afgelopen week. Een week vol bezigheden wat volgende week niet anders is. Maar waarbij sport niet de dupe hoeft te zijn. Persoonlijk geeft sport mij zoveel terug. Ik krijg meer energie, voel me erdoor strakker in mijn vel zitten, merk dat ik mentaal erdoor leuker ben als persoon en zie minder beren op de weg. Ik denk erdoor meer helder en voel me goed. Positief! Ik ben heel benieuwd hoe jullie sport combineren! En vooral wat het jullie brengt! Daarom een aankomende ‘’ Dit is waarom ik sport-post ‘’.  Vind je het leuk om als lezer voorbij te komen? Dan zie ik graag een reactie tegemoet onderstaand! Tot bij een volgende.

Liefs,

Fleur

 

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.