Hi! Welkom bij www.womenintouch.nl

Home » BLOGS » TOGETHER » FITLIFESTYLE TOGETHER » Gemotiveerd blijven tijdens deze corona-crisis om te sporten. En na deze crisis ook tijd te blijven maken om fit te blijven.

Gemotiveerd blijven tijdens deze corona-crisis om te sporten. En na deze crisis ook tijd te blijven maken om fit te blijven.

Gepubliceerd op 8 mei 2020 om 11:13

Olaa! Welkom bij weer een nieuwe blog. Vandaag eentje geschreven door mijzelf in deze serie: fitlifestyletogether. Waarbij we er SAMEN voor zorgen dat we fit, energiek en positief blijven. Dit betekend elkaar motiveren, stimuleren & vooral een goeie portie motivatie vanuit jezelf om toch ( ondanks alles ), 2020 een mooi jaar te laten zijn. Ondanks alle festivals, feestjes, events die niet doorgaan. Is dit geen reden om niet te sporten, geen ‘’ summerbody’’ 2020 te willen creëren, of jezelf maar vol te vreten. Het draait allemaal om balans. Waarbij we lekker kunnen genieten, maar ook zorgen voor voldoende beweging. Internet staat vol met home-work-outs, tips en e-books hoe JIJ fit kan blijven & nog veel meer. Maar hoe blijf je ook fit na deze corona-crisis. En hoe val je niet gelijk weer in je oude patroon ( vol hectiek). Omdat je ‘’ moe ‘’ bent? Daarom vandaag een paar tips vanuit mij.

Tijd.

Tijd… de boosdoener bij vele. Smoesjes als: ‘’ ik heb het druk ‘’, ‘’ ik ben moe na een dag werken ‘’, ‘’ ik moet nog iets voor school/werk’’ doen. Waarbij de laatste te maken heeft met prioriteiten, maar het vaak neer komt op prioriteiten stellen. Zoals Dennis Licht laatst in een insta post deelde: ‘’ Een uur Netflix of 10 kilometer hardlopen ‘’. En zo is dat. En lig je niet  meer voldaan op de bank, als je daarvoor een lekkere work-out hebt voltooid? Dit betekend dus: plannen, tijd vrij maken & motivatie zoeken vanuit jezelf om toch te sporten/bewegen! Al is het een uur wandelen, of een uur een intensieve HIIT workout. Je kunt het zelf zo gek maken als je wilt. Maar even die schop onder de kont en gas geven, kan soms best fijn zijn.

Efficiënt omgaan met tijd. Even gas geven & dan weer rustig.

Gas geven kan gericht zijn op werk, sport etc. Maar soms even streng zijn voor jezelf is niet verkeerd. Weg met die ‘’ luie ‘’ gedachte en gewoon even bezig zijn. Want wie wordt er gelukkig van ‘’ niksen’’ op lange termijn? Persoonlijk voel ik mij dan enorm saai en heb ik het idee even weer in actie te moeten komen. Mijn energie level daalt erdoor en mijn humeur dan ook. Een cirkel die bij mensen, die stil zitten door en door gaat. Denk bijvoorbeeld aan voldoende rust en uitgerust de dag starten. Dit betekend dan niet tot 1 uur s ’nachts Netflixen. Maar prioriteiten stellen voor jezelf. Zorg voor voldoende rust, creëer een ritme ( ook in deze periode ) & zorg dat je na elke dag denkt: ‘’ ik heb toch iets gedaan ‘’. Al is dat: een sportmomentje, een uurtje studie of even wandelen met die ene vriend of vriendin. Maak elke dag goed, al moet je dit wel zelf creëren. Een handige tip is bijvoorbeeld het plannen van je week. Nu wil ik niet te neurotisch denken, maar kan het wel helpen om jouw week ( en ) meer structuur te geven. Waardoor je gemakkelijker handelt in de praktijk!  

Volg mensen die JOU inspireren & blijf realistisch.

Zelf doe ik dit al enige tijd, mensen volgen die mij positieve energie geven. Ben ik in een wat ‘’ mindere ‘’ bui ( die ik ook heb ), helpen andere fit-fluencers mij toch motivatie te vinden. Waardoor ik toch denk: ‘’ ik ga er voor ‘’. Dit betekend bij mij ook het delen van leuke momenten. Nu is Instagram zoals lifeofmaart.nl laatst in een blog schreef: ‘’ Een spelletje’’. Maar wel een spelletje, die ons kan inspireren en motiveren. Iedereen heeft dus zijn of haar pieken en dalen in een week. Maar het belangrijkste is dat JIJ realistisch blijft naar jezelf. Vergelijk jezelf dus niet met die ander, die nog veel en veel meer traint ( werkt, vroeger opstaat, gezonder eet, etc.) Maar doe wat voor JOU goed voelt.

Mijn 5 tips om ook TIJD en FIT te blijven na deze corona-crisis.

  1. Plannen! Maak zelf een planning, koop een mooie planner of pak een briefje. En schrijf op wat jij wilt bereiken. Bijvoorbeeld: ‘’ ik wil 3 x trainen, mijn schooltaken goed afronden & schrijf belangrijke zaken op’’. Hierdoor creëer je structuur en weet je wanneer je ook ‘’ vrij ‘’ bent.
  2. Prioriteiten eerst. Heb je moeite met prioriteiten stellen, maak dan een lijstje met ‘’ leuke ‘’ en ‘’ verplichte ‘’ taken. Studie, werk en afspraken zijn nu eenmaal: ‘’ verplicht ‘’. Maar maak ook sub-prioriteiten. Denk dan bijvoorbeeld aan sporten, afspraakjes met vrienden of maak, tijd vrij voor een leuk middagje zee. Je kunt meer als je plant, of terwijl maak jezelf effectief!
  3. Nee tegen verplichtingen. Verplicht jezelf ook niet teveel. Moet je teveel van jezelf (ook na de corona-crisis), ben je binnen no-time doodop. Of terwijl: overprikkeld. Let op voldoende rust en ook momenten waar je even niks hoeft. Zie daarom sub-prioriteiten niet als een ‘’ moet ‘’, maar als een hobby waar je tijd voor WIL maken. Maar weet ook dat het niet doen ervan, ook oké is. Verplicht jezelf dus niks, maar doe iets als jij er energie voor hebt.
  4. Tijd maken. Heb je afgelopen weken een super toffe hobby ontwikkeld. Bijvoorbeeld: skeeleren. Maak hier dan ook na deze gekke tijd, tijd voor vrij! Super tof dat je een nieuwe hobby hebt. Maar waarom alleen in deze corona-crisis ervan genieten. Maak tijd voor jouw nieuwe hobby. En zie het dan als me-time.
  5. Afgelopen weken mochten we elkaar minder zien, we zijn hierdoor bewuster geworden wie belangrijk voor ons zijn. Hebben waarschijnlijk gewandeld, geskeelerd, hardgelopen etc.. ( van alles wat op afstand kon). Maar konden hierdoor ook minder sociale activiteiten ondernemen. En hierdoor ons zelf minder verplichte uitjes opleggen en dit voelde niet gek ( geen FOMO)? Waarschijnlijk omdat iedereen in veel gevallen thuis was. Ook na deze tijd betekend dat soms nee durven zeggen. Dit is dan niet gek. Daarom vanaf nu een NOFOMO samenleving : )

Bij deze een blog gericht op plannen, effectief je dagen besteden & ook soms peper in die r**t! Precies. Durf soms nee te zeggen, ben niet te streng voor jezelf & blijf vooral bij wie JIJ bent. Nu ben ik heel benieuwd, welke nieuwe hobby jij hebt ontdekt in deze tijd.

Liefs,

Fleur


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.