Hi! Welkom bij www.womenintouch.nl

Home » BLOGS » TOGETHER » FLEURXBLOGGERS » The story of @Running_wout

The story of @Running_wout

Gepubliceerd op 16 maart 2020 om 16:38

Wouter van Rossum! Ook wel bekend via Instagram als @Running_wout! Sportiever dan sportief en kersverse papa van Jip! Hij en zijn vrouw stralen een en al sportiviteit uit en trainen wekelijks afstanden van 80/90 kilometer. Hardlopen zit in hun bloed en is een lifestyle. Even de schoenen aan en een stuk op pad! hele, halve, kortere afstanden. Wouter loopt ze allemaal. En in snelle tijden ook, deze week Wouter aan het woord! @Running_wout 

Als kersverse PAPA trainen voor een Marathon! 😊

Hardlopen plannen in mijn leven!

Mijn naam is Wouter van Rossum, 28 jaar oud, woon in Amersfoort en woon samen met mijn vriendin Anniek!  De meeste mensen kennen mij als running_wout. Sinds begin september ben ik de meest gelukkige vader van de wereld! Wij zijn namelijk trotse ouders geworden van onze zoon Jip! Ik ben een hardloper en train zo’n 5x per week!

Marathon plannen 

Ook in 2020 staat er weer een marathon gepland. Elk jaar loop ik ongeveer wel minimaal 1 marathon. Dus ook dit jaar als kersverse PAPA! Dit was natuurlijk wel even wennen en dit doe je ook niet zomaar. Trainen voor een marathon kost tijd, heel veel tijd, veel trainingen, discipline en inspanning. Vader zijn kost ook tijd en veel energie maar het geeft je ook ontzettend veel geluk en liefde!

Het leek mij dus leuk om wat te vertellen over hoe de training naar de marathon verloopt en hoe dat dan allemaal in elkaar zit qua planning, want Anniek is ook in training voor een voorjaars marathon! Ze is nog maar 6 maanden geleden bevallen van JIP! Dit vergt dus om enorm veel plannend vermogen om toch aan al onze trainingen te komen.

'' Planning is the key '' 

Sportplanning

Ik zei het al eerder, planning is de key! We hebben per dag precies opgeschreven wie er op Jip past, wie er hardloopt en wat de training inhoud. Zo houden we controle over de planning en kunnen we makkelijk in een opslag zien hoe alles verloopt. We zitten inmiddels midden in ons marathonschema en ik moet zeggen deze planning gaat fantastisch en we kunnen tot nu toe alle trainingen draaien. Het is dus wel degelijk mogelijk. Even een kijkje in een trainingsweek van mij.

Mijn trainingsweek!

  • Maandag – rustdag (ik begin de week met een rustdag).
  • Dinsdag – Baantraining (op de dinsdag doe ik een intervaltraining op de baan, altijd een variërend programma maar op de dinsdag worden wel langere tempo’s getraind: bijvoorbeeld 8x 1000m op tempo. Totale omvang training: 15-16 km).
  • Woensdag – Rustige duurloop van 12-15 km.
  • Donderdag – Baantraining (op de donderdag doe ik een intervaltraining op de baan, altijd een variërend programma maar op de donderdag worden altijd korte tempo’s getraind: bijvoorbeeld 14x 300m op tempo. Totale omvang training: 13-14 km).
  • Vrijdag – Rustdag (vrijdag is mijn vaste rustdag zodat het lichaam kan rusten van de drie trainingen achter elkaar).
  • Zaterdag – Rustige duurloop van 14-17 km.
  • Zondag – Lange duurloop van 25-35 km met daarin tempo blokken. (deze tempo blokken zijn meestal op marathon tempo of op halve marathon tempo).

----------------------------------------------------------------- 

Totale omvang trainingsweek: 80 a 90 km.

Sport combineren als kersverse ouders!

Je snapt wel dat als Anniek ook zulke trainingsweken heeft dat je wel goed moet afspreken wie wanneer loopt en wie niet. Verder hebben we nog een super fijne hardloop kinderwagen waardoor Jip (als het weer het toelaat) ons kan vergezellen tijdens de langzame duur rondjes! Door deze goede planning voel ik mij erg fit en lig ik op schema voor de marathon van Parijs!

 

Ik wil fleur bedanken dat ik jullie een kijkje in mijn leven mocht geven. Jullie kunnen mijn hardloopverhalen volgen op instagram!

 

Instagram: @Running_wout 

Hardloper voor @Asicsfrontrunner

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.