Home » BY - Womenintouch » MondayMood » brainfood » Hectiek en chaos & toch positief proberen te blijven – Laura Rijling

Hectiek en chaos & toch positief proberen te blijven – Laura Rijling

Gepubliceerd op 24 december 2020 om 14:57

Hallo! Welkom bij mijn blog. De laatste weken waren voor mij hectisch. Plotseling overleed mijn opa aan Corona, begon ik met mijn nieuwe baan en wilde ik een gastblog schrijven voor dit geweldige platform ( www.womenintouch.nl ). Het voelde of er aan elke kant aan mijn getrokken werd, ik was druk in mijn hoofd maar er kwam maar weinig uit mijn handen. Ik skipte mijn ‘energie boosters’, zoals ochtend wandelingetjes en gezond eten, deed maar ‘wat’ in de sportschool en liet me vooral leiden door anderen. Zo is iedereen bezig via Instagram met zijn of haar eindejaar reflectie en lijkt bijna alles ‘goed’ te gaan. Dit is mega frustrerend wanneer je zelf even niet weet waar je überhaupt mee bezig bent of waar te beginnen. Laat staan een hele waslijst aan zelfreflectie uit je mouw schudden. Herken je jezelf hier in? ‘Don’t worry. It’s all fine!’. In deze blog geef ik jou 5 tips om samen de draad weer op te pakken. Lees je even mee?

' Het voelde of er aan elke kant aan mijn getrokken werd, ik was druk in mijn hoofd maar er kwam maar weinig uit mijn handen. Ik skipte mijn ‘energie boosters’, zoals ochtend wandelingetjes en gezond eten, deed maar ‘wat’ in de sportschool en liet me vooral leiden door anderen. Zo is iedereen bezig via Instagram met zijn of haar eindejaar reflectie en lijkt bijna alles ‘goed’ te gaan. Dit is mega frustrerend wanneer je zelf even niet weet waar je überhaupt mee bezig bent of waar te beginnen.'

TIPS BY LAURA.

Maak een planning.

Maak een lijstje met jouw deadlines en prioriteiten. Je zult zien dat er zaken zijn die meteen moeten gebeuren maar ook dat er zaken zijn die je (mogelijk in overleg) kunt uitstellen. Zo heb ik in overleg met Fleur afgesproken om de blog een week op te schuiven zodat ik meer tijd had om de begrafenis te plannen en te focussen op mijn nieuwe werk. Probeer daarom ook jezelf op een te zetten.

 

Schrijf jouw energie ‘boosters’ op.

Schrijf maximaal drie energie boosters op en zorg dat het er niet meer dan drie zijn. Waarom? Anders wordt het een te grote taak om ze uit te voeren. Het hoeft niet lang te duren, maar maak even dat ene momentje voor jezelf. Het is namelijk belangrijk om je energie boosters ook in te plannen, dus zet je wekker en/of pak pen en papier. Schrijf ze op en plan ze gelijk in! Een voorbeeld wat bij mij werkt: ‘Dertig minuten wandelen (in de natuur), je lievelingskoffietje of thee drinken, een heerlijke work-out of even uitgebreid douche/ in bad. Een echte ‘energie-boost’ noem ik het.

Laat je niet al teveel beïnvloeden door andere mensen?

Je werk kan je niet zomaar uit zetten maar je kunt er wel voor kiezen om afspraken met jezelf te maken. Wil je altijd iedereen helpen, en vergeet je soms jezelf hierdoor? Soms kunnen juist die mensen ook even wachten, het is maar net wat ze gewend zijn van jou. Kies meer voor jezelf, dan kun je andere zoveel meer terug geven!

 

Blijf gezond eten.

Stel je bent een emotie-eter, probeer je dan te houden aan drie ‘hoofdmaaltijden’ en een snack ( bijvoorbeeld groente/fruit), maar wees vooral niet te streng voor jezelf. Juist in deze maand vliegt de zoetigheid ‘om je oren’. Geniet daarom met mate maar ontzeg je zelf helemaal niks!

Het is allemaal oké.  - ‘Don’t worry it is all fine’.

Je hoeft niet alles tegelijkertijd te doen. Met kleine stapjes kom je namelijk al een heel eind. Vertrouw daarom op jezelf en geniet vooral van deze gezellige kerstmaand. Www.womenintouch.nl geloof namelijk in JOU. En mocht je mogelijk toch een vraag hebben, stuur ons ( het team) dan JOUW vraag. Wij zijn een en al luisterend oor. Stuur ons gewoon een berichtje.

 

Hopelijk vond je dit weer een interessante blog. Fijne feestdagen voor nu.

 

Veel liefs,

Laura @bylaurarijling


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.