Home » Lifestyle | Food | Hotspots » #breekdeweek » #BDW2 : 5 Tips om beter in je vel te zitten - Laurie van Mierlo

#BDW2 : 5 Tips om beter in je vel te zitten - Laurie van Mierlo

Gepubliceerd op 2 december 2020 om 17:11

Hi Lezers! Welkom bij een nieuwe #breekdeweek. Dit keer schrijft Laurie een aantal tips om lekkerder in je VEL  te zitten. Want dit is toch wel echt het allerbelangrijkste? Toch? Laurie schrijft vol enthousiasme en deelt haar tips dus graag met JOU. Lees je gezellig mee? Veel lees plezier. Aldus, Laurie;

Hallo! Laurie aan het woord. Bij deze mijn 5 tips om lekkerder in je vel te zitten:

Tip 1: Vraag jezelf af of je iets aan de situatie kunt veranderen.  

Heb je stress? ben je verdrietig? Al deze gevoelens mogen er zijn, onthoud dat. Je hoeft niet  kwaad op jezelf te worden of te balen om het feit dat je je zo voelt. Maar, indien je niets aan de  situatie kunt veranderen, kun je nog tot je 80ste levensjaar hierover balen, maar daar schiet je  volgens mij weinig mee op. Probeer in plaats daarvan te realiseren dat het weinig zin heeft om  erover in te zitten en laat los wat je niet kunt veranderen. Loslaten kan ook heel goed in de vorm  van bijvoorbeeld rustige yoga, of opschrijven wat je los wilt laten en vervolgens het papiertje  verscheuren.  

Tip 2: Stop met vergelijken  

Heeft iemand al om 8 uur ’s ochtends een workout er op zitten en kom jij nét uit je bed? Ja, dat is  soms confronterend, maar jij bent de enige die er een oordeel over heeft. Vorm je misschien  onbewust het oordeel dat als je niet óók die workout zou doen, dat je dan minder goed bent?  Iedereen heeft een ander leven en we weten heel weinig over wat we van anderen voorbij zien  komen op social media. We hoeven niet altijd te presteren en we hoeven niet altijd productief te  zijn. Rust nemen, het jezelf comfortabel maken en naar jouw eigen lichaam en gevoel luisteren zijn  minstens even belangrijk. Er heeft niemand gezegd dat het één beter is dan het ander, dat oordeel  heb je zelf gevormd.  

'' Probeer jezelf niet te over-werken om alsnog je doel te halen. Te, is namelijk nooit goed '' 

Tip 3: Herschrijf je doelen  

Merk je dat je je doelen iets te hoog hebt gesteld? Geen zorgen, fanatiek zijn is een goede  eigenschap. Echter, het is geen goede eigenschap als je jezelf “straft” voor het feit dat je je doel  (van de dag/week) niet gaat halen. Soms lukt het gewoon even niet zoals anders, of zoals je had  gepland en dat is helemaal oké. Leg de lat iets lager, neem even rust en ga daarna verder.  Probeer jezelf niet te over-werken om alsnog je doel te halen. Te, is namelijk nooit goed. 

 

Tip 4: Bedenk wat er wel goed gaat  

We kunnen vaak zó gefocust zijn op wat er fout gaat, maar wat gaat er eigenlijk wel goed? Waar  ben je dankbaar voor?  

Heb je een warm gezin, waar je ondanks al het thuis-werken of studeren, toch heel erg dankbaar  voor bent? Heb je onbewust al veel voor elkaar gekregen op werk/studie? Heb je soms een  geweldige relatie, waar je dankbaar voor bent?  

Schrijf alles op, hier kun je later altijd nog op terug kijken. 

Tip 5: Gun je zelf soms wat meer

We vergeten soms dat we ons best even sh*t mogen voelen. Als we ons verdrietig of onrustig  voelen, dan hebben we vaak de neiging om een oordeel te hebben over deze gevoelens.  Als voorbeeld, je bent als student verdrietig over ‘het gebrek aan productiviteit’, vervolgens vind je  dat je daar eigenlijk niet verdrietig over mag zijn en wordt je boos over het feit dat je je zo voelt.  Of, je hebt een dag waarop je lichaamsbeeld minder goed is. Vervolgens wordt je boos, omdat je  vind dat je niet mag klagen.  

Dit zijn allemaal extra oordelen die het veel zwaarder maken dan eigenlijk nodig is.  Accepteer dat je je minder voelt, maar laat het dan ook bij dat gevoel, ga er vooral niet naar  handelen. Dus, terugkomend op de voorbeelden, ga dan niet extra hard/lang werken of extra  sporten of minder eten om dat gevoel weg te nemen. Dit is namelijk het uit de weg gaan van het  gevoel. Het gevoel mag er zijn, jij mag je zo voelen, maar het is maar een gevoel en dat betekent  niet dat het daadwerkelijk zo is.

Bij deze een #breekdeweek van @lau_loopschema 

Tot volgende week. Liefs, Womenintouch.nl


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.