Home » Over » By Fleur Prins | Founder » Weekdagboek | Fleur » Mijn week #15 | Fleur Prins

Mijn week #15 | Fleur Prins

Gepubliceerd op 6 april 2021 om 11:37

Afgelopen week maakte ik weer een tentamen, liep 25 kilometer hard, fietste een zwarte MTB route en vierde daarnaast het paasweekend. Een week van 24 graden maar ook van sneeuw op tweede paasdag! ‘Je weet het nooit met Nederlands weer’. In dit weekdagboek, neem ik je weer mee in mijn werkweek/weekend. Lees je mee?

MAANDAG

Na een weekend vol klussen, studeren en lichamelijk ‘veel te hebben gedaan’, begon ik de maandagmorgen productief. Wel was ik nog wat moe van afgelopen week. Daarom besloot ik de maandag wat rustig aan te doen en gunde mijzelf dus wat extra rust. De dag ervoor (zondag) had ik namelijk nog een duurloopje van 12 kilometer gelopen door het Mastbos in Breda. De rest van mijn maandag, bestond uit studeren, wasjes draaien en opruimen. Aan het eind van de middag kwam een vriendinnetje op bezoek, samen wandelde we met het zonnige weer door het Valkenberg park, kletste wat bij. S ’avonds aten we Magioni pizza met de bloemkoolbodem!

DINSDAG

De dinsdagochtend sliep ik eerst wat uit, vermoeidheid was nog volle bak aanwezig in mijn lichaam dus gunde ik mijzelf wat extra rust. Om tien uur had ik een afspraak, waarna ik direct mijn weekboodschappen deed rond een uur of 12. Persoonlijk werkt dit voor mij ideaal, waardoor ik niet meer doordeweeks opnieuw naar de supermarkt hoef. Dit vind ik zelf heel prettig. Tot 4 uur werkte ik aan school, waarna ik mijzelf ‘pauze’ gunde en genoot van het weer. Ik liep een 15 kilometer duurloopje met 24 graden. Dit was op en top genieten. Heerlijk. In de avond aten we ( ik en mijn huisgenoten) met dit ‘zonnige’ weer hamburgers met krieltjes en verse salade. Een heerlijke zomerse dag aan het einde van maart.  Maximaal genieten dus.

WOENSDAG

Na een ontspannen namiddag en avond stond de woensdag (met prachtig weer) voor mij in het teken van studeren. Op donderdag 1 april stond er namelijk een tentamen op de planning, dus de volle focus op studie mocht dan ook wel. Met een uur pauze (in de zon) tussendoor, bestond mijn woensdag voornamelijk uit studeren, leren en veel in de boeken zijn. Dit tot laat helaas. Niet heel spannend om te delen… haha.

DONDERDAG

Tentamen dag! De ochtend begon ik met een tentamen om 9:30 tot en met 11:30. Twee uur lang volle focus was best intensief. Na mijn tentamen fietste ik terug, waarbij ik op de ‘terug-route’ verschillende fietsenmakers bezocht (gezien mijn rammelfiets, niet meer optimaal werkt). Hier vergeleek ik de prijzen voor reparatie en inruilprijzen. Na thuiskomst besloot ik eerst te lunchen. Ik verstuurde nog even een pakketje en op het eind van de middag mocht ik weer een paar uurtjes werken.  Gelukkig scheen de zon en werkte ik nog een paar uurtjes in het zonnetje. Om 21:00 was ik klaar met werk en reden ik en mijn vriend terug naar Breda.

VRIJDAG

Op vrijdagochtend liep ik eerst een ronde van 10 kilometer hard. Na het hardlopen besloot ik nog even wat voor school te doen, voordat een middagje werken weer op mijn planning stond. Ik werkte vervolgens tot vijf uur, waarna ik naar huis reed en mij even opfriste. Om zes uur pakte ik de trein naar Tilburg. Ik en mijn vriend reden vervolgens door naar het plaatsje ‘Wijk en Aalburg’, om een  (tweedehandse) fiets op te halen. Deze fiets kocht ik over via Marktplaats, waarbij ik mijn eigen fiets binnen 3 uur tijd al had verkocht ook via Marktplaats. S ’avonds aten we een frietje bij mijn ouders en waren net voor de avondklok weer thuis. Een lange dag maar wel voldaan.

ZATERDAG

De zaterdagochtend begon ik rustig. Om tien uur werd mijn ‘oude’ fiets opgehaald door een ‘koper’. Na de Marktplaats deal, wandelde we naar de baker waar we vers brood met een ‘puddingbroodje’ scoorde. Het puddingbroodje deelde we wel. Rustig opstarten is echt mijn favoriet in het weekend. Na het ontbijt en bepakt te zijn, reden we door naar het huis van mijn vriend (waar de mountainbikes staan) en reden vervolgens door naar Nationaalpark de Loonse en Drunense duinen voor een middagje op de MTB! Rond twee uur begonnen we het zwarte MTB parcours en ongeveer 1,5 tot 2 uur later hadden we een route van 26 kilometer voltooid. Dit was enorm genieten. In de avond aten we een ossenhaasje met frietjes gecombineerd met een verse salade. We sloten de dag af met een rood wijntje en hadden zo een ontspannen zaterdag.

ZONDAG – Eerste paasdag

Zondag is familie dag. De zondagochtend begon ik studerende (voor een paasontbijtje) en sliep mijn vriend nog even uit. Om half elf hadden we samen een klein paasontbijtje, waarna we rond twaalf richting Tilburg reden voor een uitgebreide paasbrunch! In de middag keken ik en de familie wielrennen: ‘de ronde van Vlaanderen’ en hadden zo een gezellige middag. Rond half zes besloten we nog een ronde te wandelen en wandelde zo tussen het eten door nog even 4 kilometer met de hondjes. In de avond haalde we verse pizza bij de Albert Heijn. S ‘avonds sliep ik bij mijn ouders en sloten zo eerste paasdag fijn af.

MAANDAG  – Tweede paasdag

De maandagochtend begonnen we rustig aan, waarbij we aan paasontbijt twee aanschoven. Na een uitgebreid ontbijt pakte ik mijn spullen in en had rond half 12 de trein terug naar Breda. Eenmaal aangekomen in Breda, wandelde ik vanaf het station naar mijn plekje (20 minuten wandelen) en begon direct met wat huishoudelijke klusjes (wasjes draaien, opruimen, etc.). Om half twee begon ik aan mijn hardloopronde van 10 kilometer, waar ik alle seizoen getijden meemaakte… haha. De rest van de middag zat ik achter de studieboeken en s ‘avonds maakte ik een pasta met verschillende groentes en een verse salade. In de avond las ik nog wat door voor school en sloot zo de maandag af en hiermee ook mijn ‘langere’  weekdagboek.

Hoe was jouw paasweekend? Fijne nieuwe week.