Home » Parels van womenintouch.nl » #breekdeweek » #BDW13: Elke dag een opdracht - Margreet Luimstra

#BDW13: Elke dag een opdracht - Margreet Luimstra

Gepubliceerd op 24 februari 2021 om 09:55

Voor de mensen die mij kennen weten dat ik wel van een uitdaging hou. Op het gebied van sporten en gezonde levensstijl ben ik constant bezig met de uitdagingen die ik mijzelf geef. Nu heb ik voor jou ook een aantal uitdagingen bedacht voor deze week. De ‘’challenge’’ start vandaag. Mocht je deze blog nou later lezen, geen probleem het kan altijd. Kijk alvast naar de challenges en tref de nodige voorbereidingen :)

Walking Wensday

Zet vandaag 8.000-10.000 stappen. Ga lekker naar buiten. Regent het? Je bent toch niet van suiker? Neem een paraplu mee en luister naar een lekker muziekje of een podcast. Ik daag JOU uit, waar wacht je nog op! Tips: stel het niet te lang uit! Wanneer je dit probeert te doen ben je niet bezig met jezelf uit te dagen voor deze challenge. Je bent namelijk bezig met waar je waarschijnlijk al heel lang mee bezig bent, uitstelgedrag. Uitstelgedrag is één van de meest storende eigenschappen die iemand voor zichzelf kan bedenken, hoe zit dit met jou? 

Thirsty Thurday

Het doel voor vandaag is om genoeg water te drinken. Een aantal tips om dit te doen zijn:

  • Zet altijd een gevuld glas bij je in de buurt (tijdens deze corona tijd is dat vaak naast je laptop)
  • Zet een wekker elk uur. Nadat de wekker is gegaan moet je drinken!
  • Neem een gevulde waterfles overal mee naar toe!!
  • Voeg een smaakje toe aan je water, denk hierbij aan vers fruit of een drupje diksap.
  • Heb je een maatbeker of een waterkan in huis? Vul deze dag met water en drink deze binnen een aantal uren leeg.

Extra informatie: het advies is om elke dag rond de 2-3 liter water te drinken. Wanneer je sport wordt dit natuurlijk meer, want het water wat je tijdens de workouts drinkt telt ook niet mee.

Rideday Friday

Ga een half uurtje buiten fietsen. Hiervoor heb je geen racefiets of MTB nodig (dit mag natuurlijk wel). Moet je naar je werk? Kijk of je dit misschien voor deze rideday Friday op de fiets kan doen. Je zult zien dat je waarschijnlijk een stuk energieker bent na je fietsrit. Mocht je thuis werken kun je ook makkelijk op de fiets gaan! Doe alsof je naar je werk gaat, maar fiets een rondje van een kwartier. Fiets na je werk weer een rondje van een kwartier en voilà. Dit werkt echt voor het thuiswerken van dit moment! 

Tip: houdt het zweten je wellicht tegen? Doe een sportshirtje aan en misschien een sportlegging/broek. Stop een nat washandje in een plasticzakje en neem je normale kleren en deo mee in een tasje achterop. Je kunt jezelf snel opfrissen in het toilet op in een aparte ruimte. Het is minder erg dan je misschien van tevoren verwacht!

ABS Saterday

Fleur heeft op haar Instagram @byfleurrprins een ABS workout van 10 minuten gedeeld, onder het kopje IGTV. De drempel is dus erg laag deze ABS saterday. Die 10 minuten zijn zo voorbij en je voelt je zo goed nadat je dit hebt gedaan!

Extra informatie - Door buikspieroefeningen te doen krijg je niet opeens een sixpack, dit heeft namelijk meer te maken met je vetpercentage (wat helemaal normaal is bij vrouwen) dan met je getrainde buikspieren. Als vrouw is het lastiger om een strakke gespierde buik te krijgen. Wat heb je dan aan buikspieroefeningen? Je buikspieren zijn er niet alleen om mee te shinen, ze zijn juist véél belangrijker dan je misschien wel denkt. Deze spieren zitten in het midden van je lichaam (aka je romp). Deze spieren gebruik je 98% van de tijd. Wanneer je deze sterker maakt heb je daar zeker profijt van tijdens bijvoorbeeld hardlopen, fietsen en zelfs bij het hebben van een goede houding achter je bureau. Het is dus heel belangrijk om hier zeker meer aandacht aan te besteden. 

Funday Sunday

Zondag is natuurlijk voor veel mensen de vrije dag! De dag begin je dus ook echt heel relaxed. De uitdaging voor vandaag is daarom ook om een ontbijtje op bed te maken (of lekker bij de keukentafel). Ik daag jou uit om het ontbijt zo uitgebreid en gezond mogelijk te maken. Denk aan lekkere smoothy/smoothybowls, veel fruit, geroosterd brood, een eitje. Laat je creatieve brein erop los!

Tip: maak van tevoren een boodschappenlijstje en bedenk wat je wil gaan maken. Veel leuke receptjes staan wel op internet. Kijk daarvoor ook even bij Nannique op haar Instagram @its.about.health.

Early Monday

De challange voor vandaag is om vroeg op te staan! Sta iets eerder op dan dat je normaal doet (ook wanneer je moet werken). Zorg dat je in die tijd geen telefoon erbij pakt, maar een korte meditatie/yoga sessie doet. De ochtend beginnen met de focus op jezelf en op je lichaam. Hoe gezond wil je het nog hebben!

Tip: ben je bijvoorbeeld een hardloper of fietser? Zoek dan eens naar yoga sessies gerelateerd aan de sport. Het zal je goed doen ;)

Last day Tuesday

Vandaag is de laatste dag van de challange! Yeah je hebt het gewoon maar weer geflikt. Ik ben in ieder geval trots op je. Vandaag is de afsluitende dag en direct de moeilijkste dag. Je gaat vandaag een aantal voorgaande challenges herhalen. Vandaag is het de dag om 8.000-10.000 stappen te zetten, om genoeg water te drinken, om een half uurtje te fietsen naar je werk, doe vandaag een yoga of ABS-sessie en sta daarvoor eerder op dan normaal.

Lukt het jou om de volledige week challenge vol te houden? Ik ga het in ieder geval wel doen en zal dit ook zeker delen op mijn Instagram! Zie ik jullie daar?

 

Liefs,

Margreet 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.